Niet wegduiken maar aanvallen
Natuurlijk kan je in zo’n periode (vijf maanden) in de luwte gaan staan, maar wij hebben er met z’n allen (bewust met z’n allen want alle collega’s mochten hun zegje erover doen) voor gekozen om juist aan te vallen terwijl we niet in optimale conditie waren. Eén van de ideeën van het operationele team was om de gastenenquêtes nog centraler te stellen dan dat we al deden. Heel bewust dus op zoek gaan naar kritieken en met name gericht op de overlast en/of creatieve aanpassingen die we moesten bedenken om toch alle gasten goed te ‘herbergen’ in een locatie die in de steigers stond. Wat schetste onze verbazing dat juist in de periode van overlast en onrust onze scores gingen stijgen. We staan nu op een gemiddelde van 9,1 en dat is in onze jonge geschiedenis nog niet eerder voorgekomen.
Als je geld uitgeeft, dan maar meteen doorpakken!
Een renovatie en gemiste omzet a.g.v. het niet beschikbaar hebben van ruimtes gaat je natuurlijk niet in de je koude kleren zitten. Het heeft ons vele nullen gekost…Toch zorgt het er ook voor dat je anders gaat kijken naar je huidige inrichting en functie. Daarom hebben wij ook direct besloten om de markt van business to consumer verder te gaan ontwikkelen. Medio mei zullen we dan ook een nieuw concept gaan lanceren waardoor nog meer nieuwe doelgroepen bereikt gaan worden. Denk terras, denk ontmoeten en genieten, denk bijzonder, denk leren, denk wijn….In een volgende blog zal ik alles onthullen. We kunnen niet wachten om het geld dat we hebben geïnvesteerd nu ook zichtbaar te maken voor onze toekomstige gasten i.p.v. aan het dak…
Nu ben ik nieuwsgierig, wat zijn voor jou de speerpunten van een goed terras om te genieten van een drankje en hapje..?
Tip: Als je investeert in interieur werk met partners die anders denken dan jijzelf, maar wel op hetzelfde zielsniveau zitten. Versterken en elkaar begrijpen gaat dan vele malen sneller!
Meer weten? Bel me of stuur een appje!
Pieter Aalbers (06-51058907)